رئوف

فراتر از مهربانی

رئوف

فراتر از مهربانی

بانام و یاد خدای رئوف ((وَاللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ ))
با درود بر پیامبر رئوف ((لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ))
و ادای احترام به امام رئوف ((السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الرَّءُوف))

پیام های کوتاه
  • ۶ مهر ۹۳ , ۱۶:۰۲
    صبر
آخرین مطالب
  • ۹۵/۰۲/۲۴
    ...
  • ۹۴/۰۶/۱۹
    ...
  • ۹۴/۰۵/۰۵
    ...

درباره قم میفرمودند:

"در اینجا باید تمام اهل بیت علیهم السلام را زیارت کرد..."


از سال 1324 شمسی به مدت شصت سال، روزی دو ساعت به حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) میرفت و یک ساعت ایستاده و یک ساعت نشسته زیارت میکرد. در سال 1337 منزل ما در خیابان آذر بود و راه تا حرم دور بود، ولی ایشان مرتب برای درس و زیارت به حرم مشرف میشد و حتی روزهایی که درس و بحث هم تعطیل بود مقید بود برای زیارت به حرم برود. ایشان برای زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) معمولا به ضریح نزدیک نمیشد، بلکه در کنار دیوار مسجد اعظم می ایستاد و زیارت میکرد تا کسی مزاحم نشود.

دیده ام که برخی معتقدندکه حضرت معصومه (سلام الله علیها) امام نیست و درس هم نخوانده؛ این کتبی را که ما خوانده ایم نخوانده و مجتهد هم نشده است؛ البته شانش بالاست، دختر امام است و معصوم است و نزد پدر احترام دارد. همین اندازه کافیست که از پدرش یا برادرش بخواهد فلان حاجت ما را برآورده کنند. ولی آقا بیش از اینها به حضرت معصومه(سلام الله علیها) اعتقاد داشت. بیش از یک ساعت مشغول زیارت میشد؛ زیارت جامعه و امین الله میخواند. آن هم چند مرتبه؛ برای اساتید و ذوی الحقوق و افراد متعددی که در نظر داشت.

مقداری که درس خواندم برایم اشکال پیش آمد که مخاطب "بکم فتح الله بکم یختم" در زیارت جامعه که حضرت معصومه(سلام الله علیها) نیست و این مقام مختص ائمه است که واسطه فیض هستند؛ پس چگونه آقا در حرم ایشان این زیارت را میخوانند؟!

از ایشان پرسیدم: آیا میشود در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) هم این زیارت را خواند؟

جواب فرمودند: "به نیت اینکه اینچنین است باید خواند"


درباره قم میفرمودند: "در اینجا باید تمام اهل بیت علیهم السلام را زیارت کرد. خدا میداند که در این حرم ها چه ملائکه ای و اولیایی به طواف مشغولند. صدا بلند نکنید و فریاد نزنید؛ آنها متاذی میشوند"

معتقد بود که در حرم ها باید احترام نگه داشت و ادب را رعایت کرد فریاد سر نداد و نباید مزاحم حضور و ارتباط قلبی افراد شد. بعد از رحلت ایشان تازه دریافتیم که این کلام ایشان همان نص روایتی است که از حضرت صادق (علیه السلام) وارد شده؛ به این مضمون که برای رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) حرمی در مدینه است و برای امیرالمومنین(علیه السلام) در نجف است و حرم ما ائمه در قم است.

درباره مرحوم آیت الله حاج آقا حسین قمی میگفتند که ایشان مشغول زیارت بوده است که زمین لرزه میشود. مردم فرار میکردند و روی سر و دوش ایشان میرفتند، ولی ایشان به زیارت خودشان ادامه میدادند و اصلا توجهی نمیکردند.

حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت


http://raoof.blog.ir/1393/03/27/022s

  • سیده زهرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی